Kramfors

Kramfors

onsdag 30 mars 2011

Svar från bokförlaget ang min barnbok

Idag har jag och Elvis haft kul. Två gånger idag har vi varit ute i naturen och haft spårning (söka efter godsaker). På förmiddagen var vi på en grusplan, som mest var lerig. Jag kastade både på planen och ut på fältet som var bredvid planen. Det gick jättebra för Elvis att hitta korvbitarna. På Eftermiddagen gick vi till ekparken, där var det lite svårare för honom, för det var så mycket löv. Men det var bara bra att han fick jobba lite hårdare.

Idag med posten kom ett brev från ett bokförlag, som jag har skickat in mitt manus för barnboken till. Jag blev lite förvånad, för det är nästan 2 år sedan som jag skickade in det. Men nu fick jag svar ifrån dom. (Bättre sent än aldrig). De ville inte ge ut boken eftersom dom tyckte inte att dom var rätt förlag för min bok :-/
Men de hade gjort en bedömning och ett utlåtande om min text, vilket jag uppskattar. Dom skrev att dom tycker att min text håller en god och jämn kvalité. Så dom rekomenderar mig att prova på nåt annat förlag. Jag vet inte om dom skriver så till alla som dom inte vill ge ut, kanske, men det var ändå kul att dom skrev så. Jaja, visst ska jag försöka få min bok utgiven. Jag har ju faktiskt skickat in den till flera andra förlag, men barnböcker och fantasy verkar inte vara det förlagen vill satsa på. Eller också är den dålig :-(
Det är synd att det kostar så mycket att ge ut böcker om man ska ge ut den själv genom mindre förlag, men nån gång hoppas jag på att få den utgiven.

Jag blev trött av att vara ute i naturen med Elvis, så jag ska lägga mig i soffan och vila en stund. Känner att jag behöver det. Vill visa en bild. Det är jag med min lilla fina familj för länge sen. Regina var bara 4-5 år där. En annan hund hade vi då, en Australisk terrier, som hette Ross.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar