Kramfors

Kramfors

måndag 14 mars 2011

En kanon helg och svävande drömmar

Jag har haft en kanon helg. I fredags åkte jag in till Visby. Jag var trött på att bara gå här hemma och i Klintehamn, så jag tog bussen in till stan. Köpte lite underkläder och ett diadem. Ville mest bara gå runt i stan och titta lite.

På lördag var jag och Micke ut på en långpromenad med Elvis. Det var jätte skönt ute och Elvis fick ta med sig knuten (hans favorit leksak), istället för att leka med en pinne. Jag ville ju inte behöva åka in med honom till vetrinären för att sy ihop hans tunga igen. Nej, inga pinnar hädan efter.
På kvällen var det melodifestivalen som jag och Micke tittade på här hemma. Eric Saade vann, inte konstigt, för han var bäst, tycker jag.

I söndags tog jag bussen till Visby och gick på Gudstjänst i kyrkan. Efter mötet åkte jag till Bim. Det var film kväll där på kvällen. Det var mysigt!
Det blev lite sent, så jag och Elvis sov över hos Bim inatt. Vi åkte hem i morse med Christina, då hon åkte till jobbet. Klockan sju i morse var vi hemma igen, jag och Elvis.

Nu är vi trötta båda två. Elvis ligger rak lång på hall golvet och sover. Jag har försökt att koppla av med en film och musik. Jag ska snart ta mig en kopp te och sätta mig framför teven.

Jag har börjat lite smått med tavlorna för nästa utställning. Har gjort den färdig på datorn, dikten "En försmak av himlen". Jag ska lämna in den och några andra till kopierings firman och få dom på papper, nån gång, förhoppningsvis snart. Sen ska jag fixa ramar och rama in dom. Jag vill ju vara ute i god tid den här gången.

Jag ska också försöka att skriva några nya dikter. En försmak av himlen, är ju ny, men jag skulle behöva fler. Mina dikter kan vara ganska tunga, även om det finns mycket hopp i dom, så är det dikter som mer passar för böcker, kanske inte nåt folk vill hänga upp på väggarna.

Det är så mycket som jag skulle vilja göra och fått gjort. Jag har så många drömmar och idéer, men många är svåra att uppfylla. Vill tex få min barnbok utgiven. Manuset är klart, men behöver pengar för att ha råd att ge ut den, dessutom vore det kul med bilder till boken.

Jag vill också skriva låtar. Nån sa en gång till mig att mina texter skulle passa till Mikael Wiehe. Nu råkar jag ju inte känna Mikael Wiehe, så det kan ju bli svårt. Men det skulle vara så kul att få skriva låtar till någon, behöver ju inte vara nån kändis. Bara sången och budskapet kommer fram på rätt sätt.

Jaja, jag vet...tokiga drömmar...men utan drömmar skulle man inte komma nån vart. Hade jag inte haft en dröm om att få ge ut en bok, så hade det ju aldrig hänt. Nu har jag gett ut två böcker och dessutom finns mina dikter med i antologin 13 poeter söker läsare. Hur kommer det sig? Jo, det hela började med att jag hade en dröm om att få mina dikter utgivna.

Sen kan ju ens drömmar sväva iväg alldeles nåt så förfärligt, men då har man ju åtminstone kul då man drömmer.

Nä, varva ner framför teven med en kopp te blir det nu strax för mig.
See you later!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar