Kramfors

Kramfors

fredag 4 mars 2011

En dikt skriven av mig


Igår var jag till biblioteket här i Klinte och frågade om jag fick ställa ut mina tavlor.
Dom brukar ha utställningar där.
Eventuellt till sommaren, skulle jag få ställa ut.
Hon som jag pratade med hade som önskemål att det skulle vara nåt om Gotland
och jag insåg ju ganska snabbt att mina Jesus dikter inte hade så mycket med Gotland att göra,
iof är ju fotona tagna här på Gotland.
Men nu på morgonen har jag skrivit en dikt om Gotland, som jag ev ska ha med på utställningen.
Det skulle vara jättekul att få veta era åsikter om dikten. Jag vill ju inte ställa ut den om den är dålig.
Så här kommer min dikt och en bild på rauken Hunden, för er som inte känner till den.



       
                                                        
En försmak av himlen

Jag reste till dig
och fann kärleken.

Du lockar mig med
dina skatter av rikedom

och förblindar mig
med din ringmurs skönhet.

Dina raukar av olika slag
är som ädelstenar för mig.

Din hund tröstar mig
vid solnedgångens sken.

Dina havsvågor vaggar
mig varsamt till ro.

Dina klintar förtrollar mig
med utsikten från ett paradis.

och jag har funnit min plats vid havet,
en försmak av himlen, är du.
                                                     
                                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar