Kramfors

Kramfors

måndag 7 mars 2011

SM i poetry slam

Jag såg av en slump igår att det finns tävlingar i poesi. Min dröm är att få nå ut mer med mina dikter, men jag min arma människa, kan ju bara formulera mig skriftligt, inte muntligt. Nog har jag gjort några tafatta försök att stå inför publik och framföra mina dikter, på inbjudnings kvällar, på Gudstjänster i kyrkan, på dop mm...men utan nåt större lyckat resultat. Jag vågar knappt titta på publiken och de gånger jag har kunnat stå bakom en talar stol i kyrkan, har jag tackat Gud för att det just finns talarstolar, så publiken slipper se mina darrande ben. Mina generade kinder och omedvetna nervösa knäppande med pennan, medans jag har framfört min dikt, är nog pinsamt.

Poetry slam heter tävlingen, som jag av en slump såg igår. Är så sugen på att vara med. Ska jag vara med i den tävlingen, så är det i år jag borde vara det, för SM i poesi är just detta år i Visby. Jag har läst intervjuer av tidigare vinnare, tävlingsregler och lyssnat på you tube. Laura Wihlborg, vinnare 2008 är ganska kul att lyssna på. Jag lyssnade också på en annan tjej som heter Olivia. Efternamnet kommer jag inte ihåg. Hon är min favorit.

Men grejen är att bidraget ska vara 3 minuter långt. Min första tanke var: "Vem skriver en dikt som är 3 minuter lång. Jag menar, 3 min är iof inte lång tid, men hallå! Att läsa en dikt på 3 minuter är väldigt låååång tid. Dessutom ska man komma ihåg den utan till :-/

Det finns iaf två chanser kvar att få vara med i SM i Visby till sommaren. Nästa tävling är på onsdag på Almedalsbiblioteket. Jag testade att läsa min dikt "Din fot och handavtryck i gips", idag på tid, men jag får nog lägga till en hel del på den dikten om den ska bli 3 minuter lång. Men men...vad är väl en bal på slottet?!

Kanske jag får nöja mig med att drömma om att stå på scen, utan scen kräck, och framföra mina dikter. För jag menar, jag är verkligen kass på att prata inför folk. Men jag vill vill vill!!!!

Det är inte bara jag i min släkt som är lite kulturerad lagd. Jag älskar poesi och min systers son Till älskar fingerfärg! Kolla här!!






Sötisen!!!

Snacka om att använda hela sig när han målar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar