Kramfors

Kramfors

torsdag 24 mars 2011

Poesi, frakt och hemgrupp

Igår var det hemgrupp hemma hos Bim. Med hemgrupp menas att en grupp medlemmar från församlingen som jag är med i, träffas hemma hos någon i gruppen. Vi turas om att vara hos varandra. Vi fikar, umgås och ber för varandra, om det är någon som har något de vill att man ska be för. Jag tycker det är trevligt att träffas så där i en mindre grupp, det behövs också.

Jag har inte gjort nåt mer åt tavlorna som blev förstörda. Jag känner att jag behöver vila ett tag från det. Men snart ska jag åka in till Visby och göra nya. Det blir nog nästa vecka nån gång, som jag gör det.

Men en rolig sak som hände igår på hemgruppen, var att Bim tog fram diktantologin 13 poeter söker läsare, och visade de andra som var där. Jag finns ju med i den med mina dikter. Några som arbetar på en bok affär som heter Bok och café porten (där jag hade min utställning i februari), var med igår på hemgruppen, och dom blev intresserade av boken och ska ta upp i styrelsen om boken. De ville att den ska finnas till försäljning i bokaffären. Det blev jag jätte glad för och vilken uppmuntran det blev!.
Så nu måste jag sätta mig ner och beställa hem fler böcker av den boken, för jag har slut här hemma.
Jag ska fråga dom senare om de vill sälja några av mina tavlor också. Jag har ju haft utställning hos dom, så de vet ju vilken typ av tavlor och dikter jag gör. Men jag ska inrikta mig på bara några få dikter, och inte göra en uppsjö av tavlor med olika dikter, för det har jag ingen ork till.

Jag vill inte att mina tavlor ska finnas att beställa på löpande band, utan det är bättre att jag gör tavlor efter hur mycket ork jag har och säljer dom till butiker. Jag har fått ett erbjudande att ha dom på ett nätgalleri till försäljning, men jag tackade nej. Samtidigt blev jag ju naturligtvis glad och tacksam för erbjudandet, men efter allt strul med tavlorna så känner jag att jag kommer bara att orka göra några få tavlor då och då. Ligger de på nätet till försäljning så vet jag ju inte hur många beställningar det blir. Dessutom ska jag också lyckas skicka dom utan att dom blir förstörda.

En konstnär skickade en gång för många år sedan affischer till mig och Regina, som han hade gjort. Han skickade dom i hårda rullar. Det var smart! Jag undrar vart man får tag på såna rullar, för det vore ju en väldigt bra lösning i så fall. Då tror jag att det skulle bli lättare för mig att sälja via nätet också, om jag hittar ett bra och praktiskt sätt att skicka dom på.

Men här sitter jag och svamlar på! Ska göra nåt annat nu. See you later!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar