Kramfors

Kramfors

torsdag 5 juli 2012

Almedalsveckan

Den här veckan är det politikerveckan, även kallad Almedalsveckan, här på Gotland. Igår tog jag och Micke bussen in till Visby. Vi tänkte att det här blir nog sista gången vi är på Gotland under Almedalsveckan. Vi flyttar ju snart. Vi lär ju garanterat åka hit på semester ibland, men då lär vi ju inte välja att åka hit under Almedalsveckan. Det finns ju roligare veckor att vara här, tex medeltidsveckan.

Vi fick se några kändisar, bl.a. en kock från tv 4 som lagade mat. Han brukar ha det här "mitt kök" på Nyhetsmorgon, men jag vet inte vad han heter. Micke såg Gudrun Schyman och jag satt för mig själv (trodde jag) då jag såg att meteorologen Per satt snett bakom mig, lika nersjunken i sin mobil som jag var i min.

Men det tar på krafterna att vara ute så där. Jag blir ju trött på nästan en gång och fick värk i kroppen, mest i fötterna. Idag är fötterna så stela och värker, så jag kan nästan inte gå. Ändå har min skomakar kompis fixat bra skor åt mig, men jag tror inte det är skorna som är problemet. Jag har ju haft värk i flera år, typ fibromyalgi. Men fötterna är ganska nytt, så har jag bara haft i ca ett år.

Det har varit helt fantastiska kvällar och jag har fotat då jag har gått kvällspromenad. Jag har gjort ett collage med kvällsbilder och ett collage från Almedalen igår. Det var nån typ av Ghostbusters där som jag var tvungen att fota. Han finns med på collaget =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar