Kramfors

Kramfors

söndag 29 juli 2012

Ikoner och loppis fynd

Min vän Christina, som har flyttat ut till ett hus på landet, gillar ikoner. Hon sa, när vi spikade upp tavlor, att hon vill ha fler ikoner. Så min och Mickes självklara inflyttningspresent var ikoner. Så i torsdags när vi var in till Visby köpte vi två jättefina ikoner till Christina. Hon blev jätteglad över dom och började genast att planera vart hon ska ha dom.

Bim och Christina älskar loppisar och här på Gotland kryllar det av just loppisar. Jag tycker också om loppisar, men i lagom dos. Jag blir lätt trött, oavsett vad jag gör, och är det dessutom varmt som igår, så blir det jobbigt. Men jag hängde på mina loppis freak till vänner, så gott jag kunde. Men efter ett tag blev det för jobbigt, så jag gick ut och satte mig i skuggan, medan Bim och Christina var inne på loppisen. Sen, då Christina sa dom magiska orden, som jag hade väntat på så länge "Nu åker vi hem", kändes det underbart. Men tro du inte det dök upp en ny loppis efter vägen? Ett dödsbo loppis på en gård. "suck", tänkte jag, men hängde på. Hade ju inte så stort val *fniss*. Men det var tur att vi åkte in där för jag hittade en jättefin gammal resväska. Jag har länge velat ha en resväska, och nu hittade jag en för bara 40 kr.

När vi kom tillbaka hem till huset hjälpte jag Christina med att plocka in svartvinbär, men det var för varmt så jag fick gå in och lägga mig i ett svalt rum.

Vi pratade ett tag om att åka och lyssna på Tomas Sjödin som var i Katthammarsvik och talade på kvällen, men det var långt att åka. Istället åkte mina vänner till Sandhamn och badade. Jag var fortfarande slut av värmen, så jag kände inte för att sitta och plåga mig på en strand, och bada är inte så kul, tycker jag. Jag har fått lära mig genom åren att lyssna på min kropp, säger den ifrån, ska man lyssna på det. Jag blev liggandes i soffan tills Bim och Christina kom tillbaka.

Men sen blev det fart, för Bim hade några viktiga ärenden i Visby, som hon hade glömt. Jag hade tänkt att åka hem nästa dag, alltså idag, men eftersom dom ändå skulle förbi Klintehamn då dom åkte till Visby, så åkte jag hem då istället, så slapp Micke hämta mig idag.

Här kommer bilder på ikonerna som Christina fick och resväskan som jag köpte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar