Kramfors

Kramfors

lördag 7 juli 2012

Den gode herden

Jag tycker om bilden här nedanför på Jesus med fåren..eller lammen, som man säger här på Gotland. Här säger man lamm även till vuxna får.

Den där bonaden, eller vad det kallas för, är vävd av en vän till mig som heter Kerstin Gunnarsson och den hänger längst fram i Pingstkyrkan i Visby. Fint med en Jesus på Gotland!

I Bibeln står det om den gode herden & Jesus kallar sig själv för den gode herden. Jag har följt Jesus i 20 år så jag kan intyga om att det stämmer. Jesus är verkligen den gode herden. Han leder mig på rätta vägar, inte alltid på lätta vägar, men rätta. Det är inte alltid jag har förstått hans vägar men efteråt har jag sett att det var det bästa.

Nu är jag och Micke på väg att flytta upp till Kramfors igen, efter att ha bott på Gotland i 4 år. Det känns faktiskt bra. Det är så skönt att veta att Jesus följer med mig, han blir inte kvar här på Gotland, eller jo..han finns ju på Gotland också, han finns för den som behöver honom. Men jag kan vila i att han hjälper och leder mig och att jag får vila i hans famn när jag behöver det. Jag kommer att sakna Kerstins bonad, den gav sån frid och tröst och jag tittar ofta på den då jag är i kyrkan.

Vi borde ha en sån i Pingstkyrkan i Kramfors också, fast med höga kusten bron i bakgrunden, ist för karlsöarna =)

Nu ska jag inte packa mer för idag, jag ska ju orka göra nåt andra dagar också. Jag och Micke började i morse och packa för flytten. Det är lika bra att börja i tid eftersom jag inte orkar så mycket och behöver mycket tid för att orka och hinna med.

Titta gärna på Jesus bilden.. Ett fantastiskt hantverk av Kerstin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar