Kramfors

Kramfors

onsdag 11 juli 2012

Jag är en kamel

När jag ska jämföra mig själv med ett djur, så brukar jag säga att jag är mest lik en sköldpadda. Jag är långsam, trög och gömmer mig gärna i mitt eget skal när det blir för jobbigt.
Igår kväll när jag kände mig som mest nere och tyckte jag var så där meningslös och oduglig och ville inget hellre än att få en riktigt fin kommentar.
Då sa en vän till mig: "Du är ingen sköldpadda, du är som en kamel".
Ö..tack, inte precis vad jag ville höra. Nu är jag ful, puckelryggad och luktar illa också, tänkte jag.
"Du klarar dig igenom öken där många redan skulle ha dött eller gett upp", fortsatte min vän.
Det var den finaste komplimang jag kan minnas att jag har fått. Blev riktigt rörd och det var precis vad jag behövde höra då.

Nu på morgonen har jag suttit och läst om kameler. Vackra är dom inte, men otroliga överlevare.

Du som har gått igenom många svåra saker i livet och känner dig värdelös. Kom ihåg att du är en överlevare, en kämpe, en vinnare..ja, en kamel med andra ord :-) Ge inte upp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar