Kramfors

Kramfors

måndag 2 juli 2012

Trevliga kvällar

Jag har haft helt underbara kvällar, både lördag och söndag kväll var underbara. I lördags var jag och Bim och Christina bjudna till Yngve och Naomis stuga i Kräklingbo. Vi hade hundarna med oss och dom var glada av att få komma ut på landet, och vi med =)
Vi blev bjudna på lax, mums vad gott det var! Efter maten plockade vi smultron och blåklockor, eller rättare sagt, de andra plockade smultron och jag plockade blåklockor. Det fanns hur mycket som helst av blåklockor och dom är ju mina favoritblommor. De var jättestora, såg ut som om man skulle ha köpt dom. Jag gav min bukett till Naomi.
Dom andra fick ihop jättemycket smultron, har aldrig sett så mycket smultron nån gång, tror jag.

Söndag kvällen var jag och Bim i Vall. Bim spelade och sjöng och jag talade. Jag var riktigt nervös innan, nästan så jag tänker att det inte är värt det, men det gick bra. Efteråt var det flera som kom fram och tackade mig och sa att dom behövde höra det och kände igen sig i det jag sa. Jag fick tom en inbjudan att komma till Slite till hösten och prata, men då har jag ju flyttat. Bim fick också förfrågan om att spela och sjunga där. Hon bor ju kvar, så hon kunde tacka ja. Det är trist att tappa Bim nu när vi flyttar. Vi samarbetar bra när vi ska tala och sjunga. Hon sjunger och jag talar.

Jag hade med mig tre böcker av diktantologin "13 poeter söker läsare", och alla tre blev sålda och jag fick signera dom. En man, han som bjöd mig och Bim att komma till Slite, hade en av mina egna diktböcker. Jag fick jättemycket beröm för den. Det är kul!

Det känns skönt att det gick bra, trots att jag var så nervös innan. Jag är ingen Rolls-Royce talare, men alla behöver ju inte vara det. Jag gör det på mitt vis!

Här nedanför ser ni bilder på smultronen och blåklockorna som plockades i Kräklingbo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar