Kramfors

Kramfors

lördag 21 juli 2012

Kvällen är min

Micke började jobba kl halv tre idag och jobbar till kl tio ikväll. Det betyder att jag har kvällen för mig själv, jag och vovven. Det känns faktiskt skönt att ha lite egen tid. Jag hade tänkt att följa med Bim till stan idag, men jag fick lov att stanna hemma. Gårdagen tog alla krafter ifrån mig. Idag har jag bara fått ta det lugnt. Christina bjöd hem mig till sig att sova över där inatt. Bim skulle i så fall plocka upp mig då hon var på väg hem från stan. Men jag kände att det blev lite för mycket för mig. Jag fick så ont i hjärtat igår kväll efter golfen, och idag har jag känt mig trött och sliten, så vila kändes rätt idag. Men imorgon är Micke ledig och då ska vi åka ut och hälsa på Bim och Christina.

Ikväll tar jag det bara lugnt. Jag har tittat på en Wallander film och på Carolas jubileumsshow på dvd. Choklad, både mörk och ljus, har slunkit ner i min mage och pepparkakor med ädelost. Jamen är man trött och slut så är man och då måste man få unna sig lite av det goda i livet =)
Dvd med Carola är fantastisk, eller snarare Carola är fantastisk! Jag gillar hennes stil. Alltså, har du som läser min blogg inte Carolas jubileumsshow så skaffa den. Man behöver inte vara lika stort Carola freak som jag för att tycka den är bra. Det är inte bara låtarna som är bra. Det är kläderna, uppsättningen på hela showen och hennes frisyr älskar jag som hon har där. Jag har sett den så många gånger så jag tror min hund Elvis kan låtarna utan till vid det här laget ;-) Han gjorde mig sällskap i soffan även idag.

Nej, åter till viloläge för lilla jag, eller snart stora jag efter all choklad :-)
Men innan jag intar soffläge så måste jag ut med Elvis på promenad. Det blir nog en skogspromenad ikväll. Igår kväll blev det promenad efter havet, så det får väl bli i skogen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar