Kramfors

Kramfors

onsdag 25 juli 2012

Naken chock?

Varmt, varmt idag! Nästan jobbigt varmt. Jag och Christina har stått ute på gården och laserat en bokhylla. Fast vi stod i skuggan så tyckte vi att det var för varmt.

Bim och Christina sover middag nu, så jag passar på att blogga lite under tiden som dom sover. Vi har pratat om att åka till Sandhamn och ligga på stranden där och bada. Ligga på stranden då det är stekhett ute pallar inte jag av och bada..nja, jag vet inte riktigt. Det är inte riktigt min grej heller, men framförallt inte utan badkläder. Jag har inga badkläder med mig hit och bjuda på en naken chock mitt under högsäsongen, känner jag inte riktigt för. Det skulle jag inte känna för oavsett om det är högsäsong eller inte.
Nåja, jag har ju en del att pyssla med, så dom andra kan åka bada om dom vill. Själv har jag en hund som ska badas för han ska till frissan i morgon. Så det blir heltvätt av pudel ikväll. Sen ska han borstas och det tar sin tid.

Kanske lika bra att sätta igång med hund duschen, så jag har det gjort!

I morse hade jag en mysig stund ute på bron till huset, med katten Humlan. Humlan är 15 år men pigg som en lärka. Men i morse låg hon på bron bredvid mig där jag satt och drack mitt morgon te och tittade på korna som kom ut från ladugården. Bim och Christina sov då. Dom där stunderna är så viktiga. Stunder av egentid, avkoppling och eftertanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar