Kramfors

Kramfors

lördag 16 februari 2013

Bus i snö och planer för dagen



Igår tog jag en promenad med Elvis. Vi gick efter en skoterled. Det var kramsnö, så jag släppte lös Elvis och kastade några snöbollar som han sprang efter. Men Elvis tyckte det var roligare att leka själv i snön, så han hoppade omkring och grävde och hade sig. Jag vet inte riktigt vad han gör, han hade nåt eget projekt på gång, tror jag ;-)
Men jag filmade han en kort stund, som du kan se här ovan.

Jaha...vad mer ska jag skriva? Jag har bloggat så flitigt nu den senaste tiden, så det har inte hunnit hända så mycket mer, såvida du som läser inte tycker det är intressant att läsa om städning, tvätt och vad jag har ätit till middag ;-)

Jag gick ut med Elvis nu på morgonen, men jag var så trött, så jag vände om och gick hem när Elvis hade gjort sina behov. Jag får ta en längre promenad senare idag. Micke är ju hemma, så kanske hittar vi på nåt kul och tar bilen till nåt ställe där vi kan busa med Elvis. Nu blev jag sjukt sugen på att göra mackor och varm choklad och åka till icktjärn. Sist fick jag ju avbryta min vandring dit, fast det bara är 3 km dit. Problemet är ju att typ 2 km av den sträckan är bara uppför och jag var nog lite väl optimistisk den gången då jag trode jag skulle klara av det. Viljan var nog starkare än förnuftet.
Men som sagt, Micke är hemma och vi kan ju då ta bilen dit. Jag hoppas att Micke är lika sugen som jag på det.

Nu vill jag önska dig som läser detta en god fortsättning på helgen och tack för att du tog dig tid till att läsa mina rader. Glöm inte att titta på den lilla film snutten, om du inte redan har gjort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar