Kramfors

Kramfors

lördag 23 februari 2013

Veterinär besök



Du som har läst min blogg vet att min hund Elvis är sjuk. Han har haft hosta en längre tid och blir bara tröttare och tröttare. Igår var vi till veterinären i Härnösand med honom. Det var en mycket bra veterinär, som undersökte honom noga. Han kunde ganska snabbt säga att Elvis har en halsinfektion, vilket orsakar hostan. Den kan gämföras med halsfluss för oss människor. Han har slem i halsen och säkert ont i halsen också. Jag frågade om han kan ha smittat andra hundar, men det trodde han inte. Han kan fortsätta att träffa andra hundar, men bara han inte busar så mycket. Han måste vila nu.

 Han såg också att Elvis har tandvärk. Han har mycket tandsten på framtänderna och ser ut att ha ont i tänderna. Så nu ska han äta medicin i två veckor och vila. Sen ska vi tillbaka och då ska dom fixa tänderna på honom och kolla halsen igen. Det känns så skönt att det inte var något värre. Veterinären kollade höfter och hjärta, men han hittade inget fel där, skönt!

Väl hemma var vi så trötta allihopa. På kvällen tittade jag på "En helkväll med Lena Ph", som gick på svt. Det var bra.  Lena har många bra låtar, och en av mina favorit låtar av hennes är "Månsken i augusti". Den sjöng hon duett ihop med Darin. Mycket fint och vackert! Den kan ni se på youtube klippet här. Lena sjöng också duett med Carola. Det var lite oväntat, måste jag säga. Carola är ju min favorit artist. Jag har alltid tänkt att om Carola ska sjunga en av Lena Ph:s låtar, så blir det säkert "Om igen". Det var ju tal om att Carola skulle vara med i "Så mycket bättre", sist det gick, men hon hoppade av pga adoptionen. Men då tänkte jag att Carola nog gör "Om igen".
Den låten sjöng hon igår med Lena. Den passar Carola, tycker jag. Det är en bra text i den låten. Tyvärr finns den inte ute på youtube än, men den kommer säkert. Men Darin och Lena finns och det var ju också väldigt bra och fint.

Lyssna och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar