Kramfors

Kramfors

torsdag 21 februari 2013

Sjuk vovve

Elvis har under en längre tid haft hosta. Vi har avmaskat honom, men det har inte hjälpt. Jag tycker att han har blivit mycket tröttare bara de senaste veckorna. Hans humör svänger också. Det var ju i höstas jag märkte av hans sura humör för första gången, då han bet en man, helt utan anledning, i byxbenet. Efter det har jag lagt märke till att han fort blir arg. Det går över lika fort. Han blir fort trött och när han träffar sina hundkompisar blir han glad och busar, men efter bara en kort stund säger han ifrån och vill vara ifred. Det är inte likt Elvis!

Det kan ju vara så att han har ont, men jag tycker inte att han visar på att han har ont. Jag tänker att det kan ju vara som det är för oss människor. Jag behöver ju bara gå till mig själv. Jag har ju hjärtfel och blir trött fort. När jag är så där jätte trött, som jag ofta blir, så tappar ju jag också humöret lätt. Om inte orken finns och jag är jätte trött i huvudet, då är jag ju mer känslig för stress och sånt, och blir lätt irriterad. Kanske är det lika dant för hundar? Jag vet inte, men varför skulle det inte kunna vara så?

Eftersom han har hosta, så tänker jag på att det kan vara lungorna eller hjärtat. Jag ringde till vetrinären i Härnösand idag och fick tid där i morgon. Jag hoppas de hittar felet och att det inte är något allvarligt.
Elvis är min bästa kompis och jag klarar inte av att förlora honom. Förhoppningsvis har han bara mask och vi får medicin mot det.

Nåja, Micke fyller år till veckan och idag är enda dagen jag har tid till att baka, så jag har bakat Kramfors kakan idag. Jag gjorde den till julen också, och den blev den mest uppskattade kakan, tom mer omtyckt än svärmors morotskaka, som jag hade fått av henne. Och då ska ni veta att hennes morotskaka är mycket goda och populära. Så jag blev ju stolt som lyckades så bra med Kramfors kakan. Men det gick inte riktigt lika bra idag. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde för fel. Jag bakar ju oftast från internet, och jag kan inte ha hittat samma goda recept som jag hade sist. Visst blev den god, men mycket sötare i smaken och plattare. Den blev inte så där mysigt fluffig, eller fluffig kanske är fel ord..det är ju grädde som brukar vara fluffigt :-/
Nåja, den blev inte lika lyckad som sist, men inte helt fy skam heller.
Tänk om jag kunde lära mig att skriva av de recept som är bra, så slipper jag leta på nätet och hitta ett sämre recept.

Nu ska jag ut med min trötta vovve som bara sover och sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar