Kramfors

Kramfors

måndag 11 februari 2013

Nostalgi

I helgen var jag och Micke i Mellansel hos mina föräldrar. Min syster var också där med sin familj och min bror. Det var roligt att träffa alla igen och min syster son Till, som blir 4 år i maj, växer så det knakar.

Mamma tog fram en låda med leksaker som jag och min syster hade då vi var barn. Tanken var nog att Till skulle leka med det, men jag tror att jag och min syster lekte mest med det. Det blev en riktig nostalgi dag, att se sina leksaker som man hade då man var liten. Tom några av mina luktsudd fanns kvar. På 80-talet var det ju poppis med dessa luktsudd i alla dess former, färger och storlekar. Jag minns att jag hade en jätte stor samling som barn, men nu finns det bara några få kvar. Jag kommer ihåg att jag och mina kompisar brukade byta sudd med varandra. Ville man ha en riktigt fin och häftig så fick man ge två av sina egna sudd för att få den.

Jag hittade också bild kameran som man kunde titta på olika sagor i. Otroligt att alla sagor fanns kvar och hela dessutom. Det blev en riktigt nostalgi. Jag tog kort på leksakerna. Det är ju kul att ha kvar som minne och till bloggen förstås. Grejorna är nog i säkrast förvar hos mina föräldrar, så de fick vara kvar där. Vi flyttar och har oss så mycket så risken finns ju att sakerna kommer bort. Dessutom har vi ju så dåligt med utrymmen, så vi får ju knappt plats med det vi har nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar