Kramfors

Kramfors

onsdag 6 februari 2013

We all love cake and Zlatan!

Ikväll drar fotbollen igång, då Sverige möter Argentina. Micke vill se det, så det är bara att gilla läget. Lite kul blir det, tror jag. Jag får ju göra det bästa av situationen. Landslaget i fotboll var ju på Gotland i somras, och då var så klart Zlatan där. Inte för att jag är så intresserad av herr fotboll, men det var roligt att se Zlatan. Dam fotboll brukar jag titta på, det är jag mer intresserad av. Men det är nåt speciellt med den där Zlatan ändå, även om man inte är värsta fotbolls freak. Inte bara att han är en grymt duktig spelare, han bjuder på sig själv. Åtminstone gjorde han det där på Gotland. En kompis till mig har en arbetskamrat som älskar Zlatan. Min kompis och hennes kollegor köpte en stor bukett med rosor som de gav till Zlatan och frågade honom om han ville ge rosorna till deras arbetskamrat, det gjorde han. Han gav inte bara blommorna utan en varm kram och tog sig tid till att bli fotograferad med henne (och andra). Jättekul när någon gör så, tycker jag.

Själv fotade jag bara honom. Jag hade chansen att fråga om autograf men jag har inte riktigt fattat poängen med autografer. Vad har man dom till? Då tar jag hellre foton.

Nåja, jag har förstått att den här kvällen är speciell för Micke, då Zlatan möter nån Missi (eller vad han heter). De pratade om Missi hela morgonen och Micke satt framför teven. "Ser du vem det är?" frågade Micke mig med en röst som om det var Gud eller nån, när Missi visades på bild i teve. Jag som inte hade tittat utan bara råkade komma in i rummet, fattade inte först att det handlade om fotboll. Jag tittade en stund och sa "Ja, nu ser jag! Rafael Edholm".
Blicken jag fick av Micke sa ungefär "och dig ska jag se fotboll ihop med".

Nåja, till kvällens ära har jag bakat. Jag gjorde hallon muffins. Jag har provsmakat två stycken och dom blev jättegoda! Smeten såg ut som klappgröt (rosa) då jag hade rört ner hallonen, så kakorna blev bruna och ser mer ut som bullar, nu då dom är gräddade. Men dom är jättegoda! Med glasyr och hallon på toppen så blir de perfekta. Men det ska man inte he på förns't då man ska servera det.

Förutom mina hallon muffins så blir det popcorn och annat gött, allt för att hålla stämningen på topp och matchen inte så outhärdlig för fru Nordén (that's me). Det blir nog en kanon kväll!

Jag har ju fotat det jag har bakat, så klart..allt för bloggen vet du ;-)
Å så klart ett foto på Zlatan som jag tog på honom på Gotland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar