Kramfors

Kramfors

söndag 3 februari 2013

Störst av allt är kärleken



Micke är sjuk och ligger och sover. Vi bor ju som bekant i ganska trångt, så för att inte störa den sovande maken så har jag stängt av ljudet på teven och sitter med hörlurar och lyssnar på musik. Musik är glädje och stor del av mitt liv. Jag hittar många bra låtar, bland annat denna med Petter och Jason (Timbuktu). Jag tycker om låtar med budskap, även om jag lyssnar en del på låtar med bla ha bla ha budskap också, bara för att jag gillar musiken. Men denna låt är bra på riktigt! Bra musik och bra budskap. "Jag gillar din stil", tänk vad kul det vore att få höra det lite oftare. Vi är ju alla olika och har olika stilar och smak. Det behöver ju inte bara handla om det yttre med kläd stil och makeup. Vår personlighet, våra intressen, talanger och sätt att vara behöver också bli sedd och få bekräftelse.

Jag ska inte blogga så mycket. Jag har en kissnödig pudel som jag ska gå ut med. Men tänk på att ge komplimanger till de du har omkring dig. Kanske behöver din chef, arbetskamrat, dotter/son höra något snällt och upplyftande av just dig. Det är så lätt att ta varandra för givet.

Störst av allt är kärleken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar