Kramfors

Kramfors

måndag 18 februari 2013

Snuskig dans

Det har varit en lugn och skön helg. Igår var jag och Micke på Gudstjänst i Pingstkyrkan. Det var ett ta sen som vi var där. Det har varit så mycket annat på helgerna. Förra helgen var vi ju till Mellansel och andra helger har vi antingen varit på kalas eller sjuka. Men igår kom vi iväg och det var så härligt att träffa lite folk, få krama om personer och dela några ord och tankar med vänner.

Men det tog också på krafterna. Jag var väldigt trött sen, trots att jag hade tagit en sovmorgon på morgonen.
Redan kl sju på kvällen satt jag i pyjamas och ville lägga mig. Som tur var så sände de en gammal film som jag gillar och har många fina minnen ifrån tonåren av den filmen. Jag vet inte hur många gånger jag och min kompis Erica såg den. Jag och Erica var jämt med varandra och jag minns vi såg den här filmen så många gånger så vi tappade räkningen. Vi provade också på att lära oss att dansa och hade uppvisning för mamma hemma på vardagsrumsgolvet. Det gick väl så där, kan jag avslöja. När mamma frågade "har ni börjat dansa än?" när vi tyckte vi var som duktigast, så insåg vi att det där med dans kanske inte var vår grej.

Vilken film jag pratar om? Men har du inte räknat ut det än? Det var så klart Dirty dancing med Patrick Swayze.
Den såg jag igår. Den slutade kl åtta och sen gick jag och la mig. Jag var så trött och sov som en klubbad bebis hela natten.

Idag är det en del hemma fix som ska göras. Har kört igång tvättmaskinen och ska städa undan lite här hemma. Jag tar så mycket jag orkar, mer kan jag inte göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar