Kramfors

Kramfors

onsdag 27 februari 2013

Rosa kokos & Bed & breakfast

Det har hänt så mycket de senaste dagarna, så det var lite svårt att veta vad jag ska ha för rubrik till detta inlägg. Jag börjar väl att förklara den rosa kokosen, så slipper du undra över det. Jo, jag såg på tv någon som gjorde cupcakes med färgad kokos. Jättefina och goda såg de ut att vara. Jag fick ju så klart ideén om att göra så med mina hallonmuffins som jag hade bakat. Så igår färgade jag kokos till rosa. Eller tanken var att de skulle bli rosa, men de blev mer cerise. Inte blev de så där fina som på teve. Det var ju omöjligt att äta dom utan att ha kokos överallt sen, och färgad kokos på finkläderna är ingen hit.
Jag bjöd på hallonmuffins utan den cerise kokosen, då släkten kom igår och firade Micke. Men jag hade ju gjort hallongrottor och Kramfors kakan och dessutom hade vi tårta och bullar. Släkten blev nöjd och Micke blev ett år äldre.

Micke fick jättefina presenter. En fin tröja och mjukis byxor av sin syster och presentkort till bowling hallen av sin bror, pengar och frysen full med kanelbullar av sin mor och hennes man och presentkort på Inter sport av mig.

Igår var det + grader ute. Det är väl härligt på sitt vis, men det är så halt ute och igår blåste det nåt så vansinnigt så promenaderna blev väldigt korta igår. Jag träffade en kvinna med sin Jack Russell terrier igår då både hon och jag stod på hal is mitt i stormen och kom nästan ingenstans.

När vi ändå inte kom någon vart så började vi prata. Hon berättade att hon driver ett bed & breakfast här i Kramfors. Hon köpte det hus som hon föddes i och växte upp i och startade bed & breakfast. Vad häftigt att du fick tag på just det huset som du är född i, sa jag. Det var lite för häftigt tyckte hon, nästan mer kusligt. Men samtidigt väldigt kul. Jag frågade om det gick bra och det gjorde det. Hon hade gäster nästan hela tiden. Många stammisar, sa hon. Det tyckte jag var roligt att höra. Det är kul då det går bra för personer. Hon fick sin dröm uppfylld och den fungerar. Tänk att hon har gäster året runt, här i lilla Kramfors. Mycket roligt att höra!

Idag ska Elvis till frisören. Han mår bättre och bättre för varje dag. Igår orkade han busa med Rasmus en stund. Det var ju roligt, men samtidigt vill man ju att han ska ta det lugnt.
Jag duschade han igår kväll, så det inte skulle bli så mycket för honom idag.

Nu är det dax för Elvis medicin, så nu måste jag sluta här. Visar en bild på Elvis då han gnager på sitt hjort horn som han fick då han hade varit duktig hos veterinären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar