Kramfors

Kramfors

torsdag 25 april 2013

3 "sjuklingar" på en dag

Igår var dagen som jag och Micke har väntat på. Äntligen fick vi komma till Sundsvall och få Elvis ordentligt undersökt. Undersökningarna tog 4 timmar, så vi kunde göra annat under tiden.

Mamma har opererat bort njurstenar, så hon är inlagd på sjukhuset i Sundsvall. Vi passade på att hälsa på henne medan Elvis var hos veterinären. Mamma blev så klart glad att vi kom och hälsade på. Operationen hade gått bra och hon ska få komma hem idag.

Jag och Micke har en vän som också ligger inne på sjukhuset. Med honom är det värre, de misstänker leukemi. Vi hälsade på honom också. Han blev glad och var så trevlig och otroligt positiv, trots att han var så sjuk. Jag tycker verkligen om honom. Jag ber för honom. Jag skulle bli väldigt ledsen om han inte klarade det. Men han är en kämpe. "Angelica, jag har så mycket kvar att göra i livet, så det här kommer att gå bra. Det här är bara nåt som hör till, som kommer ibland. Sen blir jag frisk och får fortsätta som vanligt igen". Ungefär så sa han när vi var där och besökte honom. Han är så fin och positiv.

Men åter till Elvis! De gjorde om hjärt och lungröntgen på honom. På hjärtat såg allt bra ut men på lungorna var det inte så bra. De har också gått ner med en slang i lungorna och tagit cellprover, men på det har vi inte fått svar. De skulle vi få nästa vecka. Veterinären gick också in med en kamera. Tuvärr hörde jag inte riktigt vad veterinären sa där, för det var så dålig mottagning. Vi var på sjukhuset då han ringde. Han hade inte sett nån cancer, så det var ju bra. Han skulle ringa igen nästa vecka då han har fått svar på proverna, och då skulle han berätta mer.

Stackars lilla Elvis! Han var så trött och grinade hela kvällen igår. Han hade säkert ont i halsen. Men idag är han glad igen.

Jag blev jättedålig igår kväll pga att jag var så trött. Jag klarade mig från att spy, men det var nära. Jag brukar ju bli illamående och kräkas, då jag blir för trött. Idag är jag mör i hela kroppen och skallen är lite ur funktion :-/
Ja, ni fattar..jag har ju skrivit om det så mycket förr. Skakig, klumpig, svårt att prata (hitta orden), yr mm. Men det går över. Jobbigaste är nog att jag är så tung i huvudet och seg. Men det går ju över.

Ikväll ska jag och Inga-Britt på modevisning. Just nu känns det som om det blir lite väl tufft för mig, men jag ska vila upp mig idag så kanske jag får tillbaka lite krafter. Jag vill ju verkligen gå på det. Det är ju inte konstigt att jag inte är pigg idag. Vi blev ju hela dagen i Sundsvall. Vi åkte redan kl sju på morgonen. Vi har både varit med Elvis till veterinären och hälsat på mamma och en vän på sjukhuset, så 3 "sjuklingar" är ganska mycket att hinna med på en och samma dag. Nu vill jag inte egentligen kalla de för "sjuklingar" för de ska bli friska. Mamma är ju frisk nu, men vovven och vår vän Sven ska också bli frisk, så det så!

Sätter in en bild på Elvis som jag tog på honom i bilen då vi var på väg till veterinären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar