Kramfors

Kramfors

tisdag 16 april 2013

Glad skruttgubbe

Igår pratade jag med veterinären igen. Elvis har ju fortfarande hosta trots att han har provat olika mediciner. Veterinären hade fått svar på Elvis röntgenbilder. Det fanns inget nytt att anmärka. Frågan är ju då vad det kan vara. Nästa steg är att ta halsprover på honom. Som jag förstod går man ner i luftvägarna med en slang och suger upp vätska för att kolla bakterier.
Problemet är att de gör inte såna undersökningar i Härnösand. Veterinären skulle kolla om de gör det i Sundsvall, annars måste vi till Hudiksvall. Det känns jobbigt att behöva åka ända dit, så jag hoppas de gör det i Sundsvall. Veterinären skulle höra av sig till mig då hon vet.

Trots sin hosta så är Elvis väldigt glad. Nu är det ju inte så att han hostar hela tiden, det är några gånger per dag. Oftast hostar han på kvällarna och nätterna. Hans trötthet går lite upp och ner. Som jag har berättat tidigare så är han mycket lugnare på promenaderna. Han drar inte lika mycket, faktiskt nästan inget alls. Men han ser ut att trivas på promenaderna. Han lunkar på, nosar lite och sätter sin signatur (kissar) för att tala om för nästa hund att han har varit där. Hade han varit äldre så hade jag tänkt att just det här med att han går så lugnt har med åldern att göra, men han är ju bara 6 år. Det är iaf skönt att han trots hosta och att han verkar lite seg, är på gott humör. Han är min lilla skruttgubbe.

När jag tittade igenom mina foton som jag har i mobilen så hittade jag en bild från då vi bodde på Gotland. Jag har säkert visat den tidigare, men jag tycker den är så fin, så jag visar den igen. Det är en bild på Elvis och hans kompisar Lova och Idefix. En härlig sommarbild på tre vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar