Kramfors

Kramfors

måndag 8 april 2013

Det tar aldrig slut

Åtminstone känns det som om det aldrig tar slut med Elvis hosta och utredningar på vad det kan vara.
Elvis prövotid för cortison är slut. Han tog sin sista tablett idag. Jag har pratat med veterinären, och hon visste inte vad det kan vara. Han är ju inte bättre med hostan. Nu ska veterinären skicka Elvis hjärt och lung röntgenbilder till experter för att se om de ser något som hon inte har sett. Vi ska också köra avmaskning på honom i 7 dagar, trots att proverna inte har visat på mask. Hon trodde inte att Elvis har mask, men vi kan ha sån otur att man har missat det. Det är inte alltid mask i avföringen även om de har det. Det är därför vi skulle ta tre prover. Har man maximal otur så kan det vara så att Elvis har mask men det vi skickade in fanns det inget i. Det är knappast troligt att det har blivit så, sa veterinären, men om man har otur så kan det bli så.
Om nu inte experterna ser något nytt på röntgenbilderna och hostan inte går över efter 7 dagars avmaskning, så blir det nya prover. Då måste vi till Hudiksvall med honom. Det känns inte kul. Jag vill bara att han ska bli frisk!

I morgon ska jag och Inga-Britt till Härnösand och gå på stan där. Det känns kul. Jag hoppas vi får fint väder.

Här kommer en bild på mig och min fina Elvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar