Kramfors

Kramfors

tisdag 9 april 2013

Kanske

Jag sitter och bläddrar i min pärm med mina dikter och funderar på vilken dikt jag ska dela med mig av. Jag hittade en dikt som jag skrev för flera år sen, i en period som var väldigt tuff för mig. Dikten heter "Kanske".

Kanske är jag för trött för att se
att livet har mer att ge.

Kanske är jag för dum för att förstå
att jag har mer att få.

Vad jag än gör här i livet
blir det sällan det jag vill ha givet.

Jag vill inte vara den som alla missförstår
och den som alla får trampa på.

Jag vill våga drömma.
Jag vill det gamla glömma.

Men drömmar suddas ut
och jag kan inte hitta ut.

Jag vill våga hoppas och tro
att min själ snart ska få ro.

Jag vill bara gömma mig från allt
i denna värld där allt är kallt.

Livet är inget liv utan mål
men i varje dröm sticks det hål.

Nu vill jag bara hitta ut
och få ett slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar