Kramfors

Kramfors

fredag 12 april 2013

Varför går det inte över?

Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva. Det har väl inte hänt så mycket sen sist jag skrev, inget som är intressant att skriva om iaf. jag vill ändå skriva och berätta hur det går för Elvis, så du som har följt min blogg blir lite uppdaterad.

Elvis har mått mycket bättre. Vi började med Axilur ( avmaskningsmedel) i måndags, på veterinärens rekommendation. Vi ska ju ge honom det i 7 dagar. Redan på onsdag så var han mycket piggare. Micke frågade mig då han kom hem från jobbet i onsdags om Elvis har hostat mycket. Jag fick tänka efter och kunde inte komma på att jag hade hört han hosta på hela dagen.

Igår var han ännu piggare. Varken jag eller Micke hörde honom hosta på hela dagen och han sov knappt något. På promenaderna så kände jag igen min vovve igen. Han hör inte till de som går fint i koppel, utan drar mycket, hela tiden. De senaste veckorna har han oftast gått med trötta och tunga steg, kopplet har inte ens varit spänt.
Men igår drog han som vanligt igen och var mycket glad och pigg under promenaden. Ändå hade jag duschat och borstat han på morgonen, vilket han borde bli trött av. När Micke kom hem igår kände han inte igen Elvis. Han var så glad och pigg och framförallt pratsam. Elvis pratade med alla hundarna på teven och han pratade med oss hela kvällen. Tillslut fick vi säga åt honom att gå lägga sig. Det känns ju dumt att säga att han ska gå lägga sig då han knappt har gjort något annat än att sovit i flera veckor.

Men idag är han dålig igen. Han har hostat nu på morgonen och ligger bara. Det var knappt han orkade kliva upp och ta sin medicin. Han älskar att få medicin eftersom han får det med något gott. Idag blev det köttbullar som jag stoppade medicinen i.

Vi får väl se hur detta går. Han ska ju ta Axilur veckan ut, så än är det ju inte klart. Det är klart att vi blev lite hoppfulla igår då han hade varit hostfri och pigg två dagar i sträck, men idag känns det jobbigt då han är dålig igen.
Jag har ingen lust att behöva åka till Hudiksvall med honom. Veterinären sa ju att vi kanske måste åka dit om Axilur kuren inte hjälper eller experterna som veterinären har skickat Elvis röntgenbilder till, inte hittar något.
Det tär på mig allt det här. Det är jobbigt att en så nära vän och familjemedlem som Elvis är mår dåligt. Han har hostat mycket nu bara under tiden som jag har skrivit detta. Nyss hoppade han ner från sängen för att kunna ta i mer då han hostar. Han ställer sig oftast upp då han hostar, för att sen lägga sig igen.
Varför går det inte över???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar