Kramfors

Kramfors

måndag 22 april 2013

Gå för hjärtat

Jag har skaffat appen "Gå för hjärtat". Bl.a. Becel skänker 1kr för varje km man går, till kvinnohjärats hälsa. Jag älskar att gå och jag är kvinna och jag har hjärtfel, så det var ingen tvekan för mig att skaffa den appen. Den är ju dessutom gratis.
Även om jag älskar att vara ute och gå, så är det lättare om jag har ett mål med det. I höstas var målet att gå ner 13 kilo, vilket jag gjorde. 60 kilo var målvikten, och det klarade jag. Nu börjar det svåra, att behålla vikten så jag inte går upp igen.
Med den där appen får man olika utmärkelser beroende på hur mycket man har gått. Den sista utmärkelsen är "platina promenerare" och då ska man ha gått 500 km. Det är mitt mål under detta år. Just nu har jag "Silkes strövare" och ligger på plats 2362 :-)
Vi får väl se om jag klarar det, men att ha ett mål gör ju mig mer motiverad att gå, dessutom så gör jag en god gärning samtidigt.
Jag är glad att jag kan gå, det är ju den enda sport som jag kan hålla på med. Om nu promenader räknas som sport, vet jag inte, men det låter bättre iaf.

På onsdag har vi fått tid till veterinären i Sundsvall. Vi slapp att åka till Hudiksvall, och det är ju skönt. De ska göra ett lungsköljprov på honom, det kallas även för bal prov. Jag är lite nervös inför det. Tänk om de inte hittar nåt fel, vad gör vi då? Nåt fel är det ju på honom, det säger ju veterinärerna också. Om de hittar något så är jag orolig över att det är allvarligt.

Inatt har Elvis varit dålig i magen och haft diaréer. Jag har varit vaken sen kl tre i natt och torkat skit och tagit hand om Elvis. Jag vet inte vad det kan bero på. Jag tror inte det har med sjukdomen att göra, vad det nu är för sjukdom han har. Han har nog bara ätit något olämpligt. Det är ju inte heller konstigt att hans mage är som den är efter alla medicin kurer han har fått på sistone. Jag ska köpa Royal Canin som han är van att äta. Han har bara fått burk mat nu i helgen eftersom torrfodret är slut. Det kan ju också vara en orsak till hans dåliga mage inatt.

Jag har fotat lite under mina promenader. Lägger ut en bild på vårblommor som jag såg igår och ett foto på Gudmundrå kyrka taget på långt håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar