Kramfors

Kramfors

måndag 1 april 2013

April, April...

Ja, då är det då den 1:a April. Efter en lång vargavinter så är det äntligen vår. Vi ställde fram klockan till sommartid här om dagen och bara det gjorde mycket för att få den rätta vårkänslan. Nu är det ju ljust ute då man vaknar på morgonen.

Igår tog jag och Micke en tur bort till Svanö. Jag hade tänkt att ta några fina bilder till min blogg, men det var så mycket snö där vi hade tänkt att gå, så det blev varken nån lång promenad eller några fina bilder. Jag tog bara ett foto, och det var på några lustiga träd som fanns på en gård. Jag får nog vänta tills snön är borta innan jag kan ta några fina naturbilder. Dessutom har jag ju bara kameran i mobilen att fota med, så det får inte vara för avancerade motiv som jag ska ta. Jag skulle haft en liten och smidig systemkamera med bra objektiv, då hade jag kunnat fota djur i naturen. Men det måste vara en enkel kamera, som är lätt att hantera.

Vi var inte så länge på Svanö, men den stunden räckte för att jag skulle bli helt slut. Jag gick och la mig en timme då vi hade kommit hem. Att jag är trött jämt är ju inget nytt, det hör ju ihop med stroken, men jag är ju så otroligt trött och hängig nu. För minsta lilla grej så måste jag vila. Har ingen ork till nästan nåt längre. Om jag var trött och orkeslös innan, så är det inget jämfört med vad jag är nu.

Elvis är inte pigg heller. Hans hosta går inte över. Än är ju inte prövotiden slut med hans nya medicin, så jag får väl ge det en chans. Men han visar inga tecken på förbättring. Han blir slut fort. Tex här om dagen då jag var ute och gick med honom med en kompis och en annan hund. Vi släppte lös hundarna och de busade en stund, men sen kom Elvis till mig och satte sig. Han orkade inte, och det var bara efter några minuter.

Jaja, vi får väl höra vad hans veterinär säger då prövotiden på hans medicin är slut. Då ska jag ju ringa henne. Misstänker att det blir en ny hjärt och lung röntgen.

Här kommer fotot som jag tog igår på de lustiga träden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar