Kramfors

Kramfors

måndag 21 januari 2013

Att bara vara

Idag är det -23 grader. Jag och Elvis har gått en tidig morgonpromenad. Men det blev ombytta roller idag. För en gångs skull ville jag vända om och gå hem efter bara en kvart, men Elvis ville fortsätta gå. Det var inte så mycket pga kylan som jag ville hem, jag var bara så trött. Efter att ha lovat Elvis en längre promenad senare idag så gick han med på att gå hem.

Jag förstår inte vad det är! Jag känner mig så trött och slut och får ont i bröstkorgen för minsta lilla. Ibland går det bra och orkar tom att gå långa promenader, medan jag andra dagar får ont av att bara bre en macka. Dom dagarna är det soffan som gäller hela dagen. Jag måste ju ut med Elvis ibland, men då blir det korta promenader.

Idag, förutom en långpromenad med Elvis, så blir det att göra så lite som möjligt. Ska äta gott! Jag köpte hem laxfilé fylld med västerbottenost igår, men det blev aldrig att jag åt den eftersom Micke överraskade med smörgåstårta, så idag blir det golax :-)

Jag är så glad att kylan har kommit tillbaka. Det var så varmt i helgen. Igår var det bara -16. Men nu är kylan tillbaka. Jag älskar att vara ute på vintern. Jag tycker bara det är lite trist att jag inte kan åka längdskidor. Jag orkar inte det pga hjärtfelet. Men huvudsaken jag kan vara ute. Jag hoppas bara jag blir piggare snart. Jag har en tendens att bli lite deppig om jag måste sitta och se på teve hela dagen. Jag vill vara ute i naturen, speciellt på vintern.

Idag ska jag ut och bara njuta av den friska luften och naturen. Jag måste köpa en termos, den vi hade har försvunnit. Tänk dig en kylig vinterdag med varm choklad och mackor. Helst ska man grilla, men när jag är själv duger det bra med choklad och mackor och en fin miljö..helst utan folk. Det måste ju va en av de bästa grejorna med livet. Vi får se hur det blir idag. Det måste ju ändå vara mer hälsosamt att sitta ute i naturen och vila och bara vara, än framför dumburken och bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar