Kramfors

Kramfors

måndag 28 januari 2013

Vovvar, snö och utflykt

I morse då jag klev upp blev jag nästan chockad. Det är bara -5 grader ute och den som mäter från flygplatsen visade bara -1 grad. Jag gillar iof kyla, men det är inte så praktiskt då man har hundar. Elvis tål kylan mer nu, men han har ju mer päls bu också, men inte blir det några jättelånga promenader då det är över -20.

Igår lånade vi min svärmors hund Rasmus för att Elvis skulle få en kompis att leka med och för att Rasmus ska få vänja sig mer att få vara med oss. Inga-Britt, som min svärmor heter, ska operera ryggen och kommer inte kunna ta hand om Rasmus då på ett bra tag, så då ska han få bo hos oss.

Rasmus har varit hos oss tidigare, men bara över dan, så det är ju bra att han får vara med oss lite då och då så han vänjer sig. Men det var kallt igår och trots att vi tog hundarna till ett öppet fält och släppte dom lös och hade bollar med oss som vi kastade, så ville Rasmus hem. Den enda av dem som tyckte det var roligt var Elvis. Trots sin fina jacka så frös Rasmus nåt så vansinnigt mycket och förstod inte alls det roliga med att jaga en boll i minus grader, då man kan ligga hemma i sin korg. Så det blev en väldigt kort utflykt igår.

Nu på morgonen har jag och Elvis gått en timmes promenad. Det var skönt ute, lite för varmt för min smak, men Elvis slapp ju frysa iaf. Nu blev det ett annat problem istället. Eftersom det är så varmt ute så klumpar sig snön och fastnar i pälsen på Elvis. Då vill han inte gå av den anledningen. Alltid är det nåt! Men han har fått en varm dusch när vi kom hem så nu är alla jobbiga snöklumpar borta.

Jag har funderat på att gå till Icktjärn idag. Jag gruvar mig att gå dit för det är så backigt dit. Hem är det ju nerför, så då går det ju bra. Det är så fint där och nu har jag köpt en termos, så jag kan ta med mig choklad eller te. Har tagit fram bröd ur frysen för jag har tänkt göra mackor och ta med mig. Prinskorv sen i jul hittade jag i frysen och köttbullar. Jag tog fram det också så kan Elvis få det i sin matsäck. Det räcker till att göra en matlåda till Micke också, som han kan ta till jobbet i morgon.

Vi får se hur jag gör om jag går till Icktjärn. Om jag tar det väldigt lugnt så borde jag klara det. I värsta fall får jag väl vända om. Det är ca 3 km dit, så om jag tar det lugnt och vilar mycket, så borde jag klara det. Sen kan jag sitta ner och njuta av den vackra naturen och fika.

Här är en bild på mig och Rasmus från igår då vi var ute och en bild på Elvis i glasögon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar