Kramfors

Kramfors

onsdag 30 januari 2013

Målning

Då har alltså jag äntligen kommit igång med mitt målande. Det är riktigt kul faktiskt! Men det blir ju aldrig det man har tänkt att måla, inte för mig iaf. Men det är lite kul med det också. Det får bli det det blir liksom. Jag målar med olje färger, vilket innebär att det ska torka länge. Så nu har jag den på torkning innan jag kan fortsätta med den. Det är mycket kvar på den, men det är lite bra tycker jag att den tar tid att måla. Då kan jag titta på den och fundera på hur jag ska fortsätta sen. Hade färgerna torkat fort så hade jag nog bara kladdat på tills den var klar och det hade jag nog varit på en timme.
Men jag blir trött i huvudet av att måla, ändå målade jag bara i lite drygt en halv timma. Det blev lite för länge, men det är svårt att sluta då det är roligt.

Jag har inte riktigt kläm på hur man rengör penslarna och sånt sen. På asken står det att man ska använda såpa och vatten. Jag har ingen såpa hemma så jag har dom i ett glas med vatten och allrengörningsmedel. Det fungerade bra på händerna iaf. Jag ska köpa såpa idag. Men jag hoppas inte jag har förstört dom nu.
Jag måste försöka få tag på ett staffli. Jag har inget vettigt ställe att ha tavlorna på då dom ska torka. Just nu ligger den på köksbordet. Men där kan jag ju inte ha den.

Tänk vad häftigt det hade varit om jag hade ett eget litet rum där jag kan hålla på med att måla, skriva och pyssla. Ett eget litet kryp in. Jag hade ett sånt rum då vi hade hus. Men på den tiden målade jag inte så det var mer ett skriv och läs rum. Nu då vi har lägenhet, och bara en tvåa, så blir det ju svårt att ha så. Men jag saknar ett sånt rum.
Nåja, köket duger väl också till att måla i.

Nu ska jag vara lite modig och lägga ut en bild på tavlan som jag håller på att måla. Den är inte klar på långa vägar, men du får en liten blick på vad jag målar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar