Kramfors

Kramfors

fredag 4 januari 2013

He e ba te å dra åt remma!

Igår tog jag tag i träningen igen på allvar efter helgerna som har varit. Jag gick 6 km. I morse gick det inte lika bra. Jag gick rundan som i vanliga fall tar 40 minuter att gå, men idag höll jag på i nästan 55 min, för det var snor halt ute. Jag fick gå med pytte små steg på vissa ställen.

Det är roligt att prata med äldre människor. Igår pratade jag med en kvinna som tycker att ett klädesplagg fortfarande är nytt om man haft det i fem år. När man haft det i 10 år kan man börja fundera på att köpa ny.
Men man ska absolut inte slänga det. Lappa ihop och ge bort till nån second hand, ska man göra då :-)

Jag berättade att jag köpt nya byxor eftersom jag gått ner så mycket i vikt.
"Men det är väl onödigt att köpa nytt!", sa hon.
"Jag har inga byxor annars".
"Det är väl bara att ta ett bälte å dra åt". :-/
"Det är 13 kilo som jag gått ner, inte 3 kilo", svarade jag.
Jag fick inget direkt svar på det.

Jag kunde inte låta bli att le inombords, när jag pratade med henne. Hon har ganska sköna kommentarer på det mesta, och lägg till en hyfsad bred norrländsk dialekt, så blir det hur bra som helst.

Men från det ena till det andra...här kommer lite hundbilder på Elvis & Rasmus från nyårsaftonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar