Kramfors

Kramfors

fredag 18 januari 2013

Mitt nya jobb

Idag har jag tagit ner julgardinerna och satt upp lite mer vårliga..eller vardagliga, eller vad man nu vill kalla dom. Alla som känner mig väl vet att det inte är mycket som jag är bra på, och framförallt inte inredning. Alltså, visst har jag ett visst öga för inredning. Jag kan ju se om nåt blir fint eller inte, men jag har inte förmågan att göra det.
Det har väl en viss del att göra med att motoriken inte är som den ska vara. Jag har ju gjort tester hos neurologen, pga min stroke, där jag fick göra olika tester, bl.a. Motorik tester. Fin motoriken är bra men det är lättare saker, som tex att hälla upp vatten i ett glas från en tillbringare, som jag har problem med. Är jag dessutom trött, vilket jag är jämt, eftersom jag har en kronisk övertröttbarhet, så blir problemen större.
För att förklara på ett lite enklare sätt så är jag klumpigare än vad man annars ska vara. Jag har lite klumpigare rörelser än vad man ska ha.
Nåja, för att komma till saken, jag ville bara förklara så ni förstår varför det blev som det blev. Jag strök båda gardinlängderna. Blev trött av bara det, men jag ville få klart, så jag fortsatte efter en bara kort paus. Det gick hyfsat bra att få ner julgardinerna, men när jag skulle sätta upp dom nya, så krånglade det. Den ena delen av gardinstången åkte ur, for in genom lampskärmen på golvlampan :-/
Jag lyckades också riva ner en ljuslykta och en vas innan jag var klar. De nystrukna gardinerna hade blivit skrövliga igen innan jag hade fått upp dom. Men det syns inte så mycket, tror jag. Dessutom fick jag rejält ont över bröstkorgen och hjärtat, eftersom jag hade arbetat med armarna högt, och det ska ju inte jag som har hjärtfel göra.
Vad säger ni? Inredare kanske vore nåt för mig, sätta upp gardiner och så ;-)
Kanske ska bli mitt nya jobb ;-)
Nä, jag är ju ingen Lulu Cartner precis.

Efter att ha vilat, så har jag bara ett lätt tryck över bröstkorgen nu. Det går över! Jag blir bara så ledsen att minsta lilla grej, som är lätt för andra, ska vara ett helt företag för mig att göra. Men det är ju så. En annan har väl nåt annat att kämpa med.

Det är minus 27 grader idag, så det blir inga långpromenader med hunden. Men hunden måste ut även då det är kallt, så det gäller att klä sig ordentligt.
Sätter in en välklädd jag som är på väg ut med hunden och bildbevis på att jag faktiskt fixade att byta gardiner, även om det inte var helt lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar