Kramfors

Kramfors

torsdag 31 januari 2013

Den nakna konstnären

Den nakna kocken har man ju hört talas om, men den nakna konstnären..ja, det får väl vara jag det..bild på det ser du längre ner i blogginlägget...nä..toker, jag skojar bara!!

Men igår då jag målade med olje färger, så var det inte bara målarduken som hade fått färg. Halva köket hade lite färgglada fläckar lite här och där och inte minst på mig. Mina händer har jag fortfarande inte fått ren. Jag har fått bort fläckarna i köket. Men den där plattan som man har färgen på då man målar, den har säkert nåt tjusigt konstnärligt namn, men jag kallar den för plattan för jag har ingen aning om vad den kallas. Den blev bara skitigare och skitigare ju mer jag försökte få ren den. Det är ju tur att jag har en till. Micke ska ta hem tinner idag, så får vi väl se om det hjälper.

Men åter till rubriken. Idag har jag målat också, fast på en ny tavla, för den andra har inte torkat än. Jag hittade en oöppnad ask med akvarell färger, som är Reginas. Men hon målar inte med akvarell och den har hon haft i flera år utan att öppna den, så jag tog mig friheten att använda hennes färger. Jag får väl köpa nya till henne om hon ändå vill ha kvar dom, men hon har slutat målat och dessutom målade hon inte med akvarell, så det går nog bra att jag tog dom. Hon är nog bara glad att dom kommer till användning. Jag var lite rädd att de skulle vara för gamla, men dom fungerar bra.

Med tanke på hur mycket jag sölar ner då jag målar så hade jag bara underställ på mig då jag målade. Dvs lång kallingar med tillhörande under tröja. Det är ju inte hela världen om det kommer färg på det, även om jag försöker undvika att få färg på kläderna, och än har jag inte det. Så helt naken är jag ju inte, det hade varit en syn för grannarna det *skratt*.

Nån vidare konstnär är jag inte, men jag tycker det är roligt att hålla på. En sak som jag tänkte på igår var att jag såg på Desperate Housewives på femman och sen stängde jag av teven och teven sattes inte på igen förren Micke kom hem från jobbet. Det kändes bra, tycker jag! Annars brukar teven gå varm här hemma, men eftersom jag målade och var ute en hel del igår, så blev det inte så mycket tv tittande under dagen för mig.
Vi träffade Bilbo och hans mattar igår. Vi brukar träffas nästan varje dag och hundarna får springa lösa och leka.

Jag sätter ut en bild på tavlan som jag började med idag. Det ska ju bli blommor på trädet också, och kanske nåt mer. Pricken under trädet ska bli ett äpple :-) ska måla dit nåt blad också.

Nåja, jag är ingen Picasso.. Men jag har roligt och det är ju det viktigaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar