Kramfors

Kramfors

torsdag 17 januari 2013

Överöst med kärlek

Jag har fått så mycket kärlek, både igår och idag. Det är verkligen något som har gjort mig glad, jag behövde det!

Igår tog jag en kort promenad med Elvis. Jag gick rundan som bara tar 10 minuter att gå. Han hade ju fått en längre tidigare på dagen. Då träffade vi en engelsman med två hundar. En var en Jack Russell terrier som hette Queen, och den andra var en jättestor hund, nån form av kamphund, tror jag. Engelsmannen pratade som Tony Erwing från Let's dance :-)
Jag hade lite svårt att förstå vad han sa ibland, men jag tror han sa att den stora hunden hette Lady Di.
Vi lät hundarna busa och dom kom jättebra överens. Engelsmannen ville att vi skulle träffas fler gånger då vi kan släppa dom. "jag tror inte mina grannar gillar hundar", sa han och pekade på gården som hade skyltar om att man inte ska rasta sin hund där. Han tyckte vi skulle gå någon annan stans nästa gång, där dom kan vara lösa. Det var en bra idé, tyckte jag.
När vi skulle gå hoppade Lady Di upp mot mig och la sina enorma och tunga tassar på mina axlar och pussade mig i hela ansiktet. Det värme ända in i hjärtegropen.

Idag ville inte Elvis följa med på promenaden för det är -24 grader idag. Efter 10 minuter ville han hem. Jag vill inte truga honom när det är så här kallt, så jag gick hem med honom. Men jag tog själv en liten promenad. Då mötte jag Bilbo, Elvis svarta pudel kompis, som han brukar leka med. Bilbo kände igen mig på jättelångt avstånd, eller ganska långt, och blev överlycklig och sprang mot mig. Han blev nog lite besviken då inte Elvis var med, men han hoppade av glädje mot mig och pussade mig i hela ansiktet. Jag blev så glad! Hundar kan verkligen visa kärlek och dom blir glad att se en.

Jag var inne på stan för en stund sen och tog en fika på ett café. Jag valde ett ställe som jag trodde skulle vara lugnt, men ack vad jag bedrog mig. Det var jättemycket folk där. Men det gick bra ändå. Jag hittade ett ledigt litet bord vid ett fönster i hörnet, där satte jag mig. Det var nog bara nyttigt för min socialfobi att sitta där. Har ju svårt att vara i folksamlingar, eller med folk över huvud taget, så det var nog bara nyttigt för mig :-)

När jag kom ut från cafeét och var glad att jag hade överlevt, så kom en liten svart lurvig sak med stickad polotröja springande mot mig. Det var en hund så klart, och innan hundens matte hade vevat in hunden med flexi kopplet, så han han säga hej till mig med ett leende :-)

Kommer sen hem och får tusen pussar av Elvis :-)
Behöver jag säga att jag älskar hundar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar