Kramfors

Kramfors

måndag 4 mars 2013

Äntligen!!!

Äntligen fick jag min efterlängtade utflykt till Icktjärn. Inga-Britt frågade i lördags om jag ville följa henne dit. Hon skulle ta med sig Mickes brors söner Lucas och Fabian, hennes barnbarn.
Jätteglad blev jag! Jag har ju velat åka dit hela vintern och grilla, men det är ju för långt för mig att gå dit. Eller det är snarare för många uppförsbackar dit. Men igår åkte vi dit. Inga-Britts man Palle var också med och hunden Rasmus.

Vi gjorde upp eld och grillade korv. Efter det blev det pulkåkning för barnen. Det finns ju ingen jättebra backe där, men de var nöjd med den lilla som fanns. Fast mest sprang de och jagade varandra och hade snöbollskrig. Icktjärn är ett så fint och fantastiskt ställe. Alla trivs där! Det är en jättefin och mysig skog där som barnen tyckte var rolig att leka i. Vi vuxna satt på bryggan och solade.

Efter ett tag kom Putte och Micke dit också. Putte är Mickes bror, alltså Lucas och Fabians pappa. Micke hade Elvis med sig och han och Rasmus sprang omkring och busade och pinkade in revir :-)
Det var bra att Elvis inte var med hela tiden. Han ska ju vila och ta det lugnt, men en liten stund tyckte vi att han kunde få vara med Rasmus.

Vi hade ett fantastiskt väder igår. Det var bara -8 grader och solen sken. Helt perfekt väder för en utomhus dag. Jag är ju mer för att vara ute på vintern. Jag tål ju inte värme. Jag vet inte om det har med hjärtfelet att göra eller om det beror på något annat. Jag har alltid varit så, även som barn. När jag var barn hade jag det kallaste rummet i källaren, med ett litet källarfönster. Det var jag så nöjd med. Ville inte ha varmt. Jag satt oftast inne hela sommarlovet. Jag vet inte vad det beror på men jag får så lätt yrsel, huvudvärk och illamående av värme. Så att sitta på nån sand strand har aldrig jag tyckt om. Däremot utflykter som igår, på vintern, älskar jag. Jag minns att vi ibland åkte ut med skotern då jag var liten. Pappa hade en kälke till skotern som vi barn satt på. Vi åkte ut till nån sjö och pimplade eller grillade vid något fint ställe. Det tycker jag är mycket trevligare än att dö av värmeslag på en sand strand.

Nu ska jag göra omelett till frukost. Elvis har redan ätit och tagit sin morgon medicin.
Här kommer bilder från gårdagens utflykt. Det är Palle som dricker kaffe och njuter av utsikten och Fabian som söker sin bror i den mysiga skogen. Här är han på väg över bron som var lite läskig, tyckte han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar