Kramfors

Kramfors

onsdag 13 mars 2013

Bland älg & sol

Jag har ju haft två dagar i rad då jag har vilat upp mig ordentligt efter allt som varit, så igår kände jag att jag hade tillräckligt med ork och energi att ta tag i tvätten. Så fick det bli! Jag hade en tvätt dag igår. Det är ju så att nån måste ju tvätta. Den blir ju inte ren av sig själv, och då får jag passa på att göra det när orken finns.

Vi har haft en älg stek i frusen i flera veckor. Varje vecka har jag tänkt att till helgen som kommer ska jag ta och göra iordning den där älgen. Men varje helg har det varit fullt upp med annat, så det har inte funnits tid till att göra älg stek. Därför gjorde jag det som är varje husmors största synd, jag gjorde fin middag mitt i veckan. Usch..så hemsk människa du är! Tänker du nu, åtminstone om du är kvinna och över 40. Då är det inte nådigt att göra fin middag mitt i veckan. Min mamma skulle skälla ut mig, om hon visste och mormor..ja, hon skulle nog vända sig i graven.

Men jag trotsade allt vad vett och etikett heter och gjorde den där älg steken, och till hade jag vitlöks kroketter, gröna ärtor och brun sås.
Annars hade den där stackars älgen förmodligen legat kvar där i frysen flera veckor till. Om någon undrar så skäms jag inte ett dugg...så det så!

Det är lite kyligare ute nu igen. Inte mig emot, jag gillar ju vintern, som du vet. Elvis är fortfarande sjuk, så för honom blir det inga långa promenader, max 20 min promenader. När det är så här kallt så vill jag helst inte ta ut honom alls, men han måste ju få göra sina behov.

I morse gick jag en bit med honom efter gatan som vi bor vid, och sen gick jag hem med honom. Men jag tog en timmes promenad själv sen. Det var så fint ute. Lite jobbigt var det att ha solen i ögon höjd nästan hela vägen. Jag får skaffa mig solglasögon. Dom jag hade följde med bilen som vi hade på Gotland, till skroten. Men det var inga dyra, så det var ingen fara med det. Men jag har inte köpt några nya än. Kanske det finns några snygga på Dollar Store. Jag får gå dit och titta sen.

Ha det bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar