Kramfors

Kramfors

torsdag 14 mars 2013

Solglimt i ögat

Vilket fantastiskt väder vi har! I morse var det -18 grader och strålande sol. Jag tog en kort promenad med Elvis på 10 min först innan jag gick min runda runt Kramfors ån. Det var så skönt att gå. Igår gick jag också en längre promenad. Jag har fortfarande inte köpt nya solglasögon. Det måste jag göra. Det är lite jobbigt att gå och kisa med ögonen hela tiden. Kanske är det därför jag har problem med ögonen? Jag har väldigt känsliga ögon, och de senaste dagarna har jag haft lite extra jobbigt med dem. Jag har ont i ögonen. Ibland är det bara ett öga, ibland båda också brukar de turas om att "bråka" med mig. Igår på morgonen var mitt högra öga fullt med var och gjorde ont. Det försvann nästan helt under dagen, men på kvällen så var det mitt vänstra öga som var irriterat, rann och gjorde ont. Jag har inte förknippat det med solen tidigare. Det bara slog mig nu att det kanske har med det att göra. Nu då jag har varit ute och gått på morgonen och det var soligt, så känner jag att det gör ont i ögonen. Nä, idag måste jag fixa solbrillor!

Både jag och Elvis har ätit frukost och Elvis har fått sin medicin. Havregryns gröt med äppelmos blev det till mig och älg kött och köttbullar till Elvis. Vad gör man inte för att han ska äta? Han får ju inte ta medicin på tom mage.

Nu ska jag vila. Så är ju min vardag. Fixa lite och sen vila för att sen göra något mer och sen vila. Jag måste ju vila för varje grej jag gör, oavsett om det är att gå ut med hunden, äta frukost eller bädda sängen. Vad det än är, så behöver jag vila efteråt. Alltså, jag lägger mig inte å sover..men lägger mig och vilar på sängen, eller sätter mig och tittar på tv en stund eller lyssnar på musik. Måste få dom pauserna för att orka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar