Kramfors

Kramfors

söndag 3 mars 2013

Sport tema helg

Det är mycket sport den här helgen. Igår spelade Lucas, Mickes brors son, hockey match i Nyland. Vi åkte dit och hejade på honom. Det var Kramfors mot Sollefteå. Lucas lillebror Fabian är för liten än för att spela, men nästa år ska han också börja med hockey. Nu nöjer han sig med att fika och heja på storebror. Det var riktigt trevligt och Kramfors vann överlägset. Första matchen vann Kramfors med 10-2 och andra matchen slutade med 9-0 till Kramfors. De var så duktiga!

Idag är det Micke som sportar, fast det gör han från soffan. Det är Vasaloppet på tv och det är årets höjdpunkt för Micke. Även om jag som barn hade en dröm om att bli skidåkare på elit nivå, så tycker jag det är ganska tråkigt att titta på. Men jag blir ju sjukt sugen på att tävla i längdskidor.

Jag tävlade faktiskt i skidåkning som barn, men då jag antingen alltid kom sist i tävlingarna eller tuppade av innan jag ens kom i mål, så bestämde jag mig för att sluta med skidåkning. När min bror Jerry fick fina priser i längdskidåkning, så fick jag en dvärgpudel istället av Pappa. Då var jag 6 år, och mitt hundintresse började där. Idag har jag ju min mellan pudel Elvis.

Idag ska jag och Mickes mamma till Icktjärn med Lucas och Fabian. Vi ska grilla korv och bara vintermysa. Jag har köpt falukorv som jag ska ta med mig. Det är så gott med grillad falukorv. Inga-Britt ska ta med sig Rasmus men jag tror jag lämnar Elvis hemma. Han är ju trots allt fortfarande sjuk och ska vila. Han får vara hemma med Husse och se Vasaloppet :-)

Här kommer bilder från igår. Det är Fabian som fikar samtidigt som han tittar på matchen, och sen är det pojkarnas hockey match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar