Kramfors

Kramfors

fredag 22 mars 2013

Väntan

Idag är det fredag. Det är ju skönt med fredagar. Då slutar Micke tidigare och vi har en hel helg framför oss. De senaste helgerna har varit jobbiga. Fredagarna har gått till att åka in med Elvis till djursjukhuset i Härnösand. Sist vi var där sa djursjuksköterskan: "det här har blivit lite av ert fredagsmys". Hon sa det med en väldigt värme. Dom är så gulliga där på Kusthöjden.

Jag har inte fått något svar än på Elvis prover som jag tog i helgen. Jag ringde dit igår och frågade om provsvaren hade kommit, men det hade de inte. Hon sa att dom ringer så fort dom har fått svaren och veterinären har tittat på dom.

Det är jobbigt att vänta. Igår var Elvis ovanligt pigg och glad. Så har jag inte sett honom på flera veckor, inte en hel dag. Kortare stunder kan han ju vara pigg och lekfull, men igår var det full fart på honom hela dagen. Man kunde nästan tro att han hade blivit valp igen. Jätte kul att se honom så pigg och glad.

Jag blir nästan tokig av att bara vänta på att de ska ringa. Nu på morgonen har jag städat inne på toan och i köket, för att ha något att göra medan jag väntar. Krafterna tog slut så nu blir det att vila en stund. Att plocka i diskmaskinen är verkligen jobbigt. Men jag klarade det och satte igång den, innan hjärntröttheten kom. Jag har också klarat att göra fint på diskbänken och tagit toaletten och handfatet inne på toan. Men sen gick det inte mer. Ser det ändå som en seger. Haha..det står nu 3-1 till jag och hjärntröttheten. Jag lyckades att sluta och ta en paus innan yrseln kom. Det var snyggt jobbat av mig! Man får vara glad över det lilla. Det var något som jag fick lära mig då jag gick på rehab. Att vara glad över det jag klarar att göra och belöning var viktigt. Det svåra är ju att inte jämföra sig med andra. Men hon har alltid så fint hemma, och hon kan både jobba, ta hand om tre barn, sköta hemmet och dessutom ha tid och kraft till att bjuda hem vänner. Det är lätt att tänka så och bara se sina egna brister. Men på rehab blev jag uppmuntrad av att vara glad över det jag kan och tillåta mig att bli belönad för det. Istället för att skuta ifrån sig beröm tex, för att jag tycker det är så lite det jag har gjort, så ska jag tacka och ta emot och verkligen vara glad över att jag har klarat det.

Så nu är jag jätte glad över att jag har fixat att fylla i diskmaskinen, satt igång den, städat på diskbänken och inne på toan utan att bli jättedålig. Nu ska jag ta en kopp te och bara vara nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar