Kramfors

Kramfors

onsdag 20 mars 2013

Upp och ner

Emils upp och ner visa, eller det kanske är Ida som sjunger den, men den skulle passa bra nu. Elvis mående och humör går verkligen upp och ner. Igår morse var Elvis som vanligt och det var han som sa till att han ville ut. När vi var utanför dörren och jag höll på att låsa, så blev Elvis jätte arg. Jag kollade mig omkring om det var någon annan hund i närheten eller något annat som han kunde tänkas vara arg över, men ingenting sånt. Då var det sånt enkelt litet fel att kopplet låg fel. Kopplet hade hamnat under benet på honom, och det gjorde honom jätte arg. När jag hade rättat till felet så var han nöjd igen. Men vi mötte en kvinna som Elvis av okänd orsak kastade sig efter och försökte bita henne i benet. Men som tur var så misslyckades han och kvinnan var antingen sten döv eller så var hon så djupt insjunken i sina tankar, för hon märkte det inte.
Hm..och jag som hade sagt till veterinären att hans tvära humör hade försvunnit. Han har faktiskt varit riktigt glad och trevlig nu mot både hundar och människor, bortsett från igår då.
Hundar som är sjuka blir oftast lätt arg, så att det hade blivit bättre blev ju förstås veterinären glad över att höra. Jag får väl berätta om gårdagens dåliga humör, då hon ringer.

En annan sak med Elvis som jag tyckte var lite oroväckande, var att igår när jag borstade honom, så bråkade han inget. Han la sig ner bara och tittade på mig. Jag vet att Elvis hatar att bli borstad, och under hans 6 åriga liv har det aldrig hänt att han inte gör motstånd och försöker rymma. Jag tog bara uppe på huvudet och ryggen. Jag vet ju att han egentligen inte vill. Vill ju inte stressa honom nu då han är sjuk.

I morse gick promenaden inte alls bra. Elvis gick sakta, pinkade några gånger, men sen satte han sig bara. Ville inte gå. Då hade jag bara kommit en bit ovanför polis stationen. Vi bor ju bredvid den. Han ville inte gå, så det slutade med att jag bar honom hem.

Det gör ont att se någon man älskar så mycket må så dåligt. Idag hoppas jag att vi får prov svaren på proverna som jag tog i helgen.

Men oftast är Elvis väldigt trevlig i sättet, fast han är sjuk och trött. Man ser på hans ögon att han är sjuk. Han har inte den där glada och pigga blicken längre. Min lilla vovve!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar