Kramfors

Kramfors

fredag 15 mars 2013

Hm, svårt att sätta rubrik på detta

Det sägs att man bearbetar sånt som man har varit med om i sina drömmar. Jag har ofta mardrömmar och i natt var inget undantag.

Tidigare drömde jag om sånt jag har varit med om långt tillbaka. Sånt som har satt djupa sår och ärr i själen. Jag har gått i terapi för det, men ibland hjälper inte ens terapi för att läka helt. Vissa sår kan man få bära hela livet, och min terapeut sa också, att helt ut kan han inte hjälpa mig. Vissa saker får jag lära mig att leva med, även om de gör ont.

Nu de två senaste dagarna har jag drömt om sånt som har hänt lite senare i livet. Det är lite intressant faktiskt. Även om drömmarna i sig inte är trevliga, så känns det bra att få drömma om något annat, och kanske har jag kunnat "lämna" det som hände för länge sen, och gått vidare för att bearbeta nästa händelser. Det känns lite så, och det ser jag som positivt.

Elvis har fortfarande hosta. Inatt har jag legat vaken halva natten och hört honom hosta. Igår ringde jag till veterinär mottagningen igen i Härnösand. Jag fick en tid dit idag. Hon som jag pratade med sa att det kanske kan bli så att han måste opereras, men det är veterinären som avgör det. Så vi får väl se hur Elvis ser ut i halsen idag. Han låter inte bättre med hostan och trots medicinering morgon och kväll i tre veckor och väldigt korta promenader, så blir han inte bättre. Stackars Elvis!

Promenader som tar längre än 10-15 minuter tar jag själv nu då Elvis är sjuk. Jag får så ont i ögonen av solen, så igår traskade jag ner till stan och köpte mig ett par solglasögon. Jag passar inte så bra i solbrillor, men jag måste ju ha dom för att skydda ögonen. Det blev ett par med gula bågar. Det fanns med alla möjliga färger. Jag tittade först med gröna bågar, de var jättesnygga. Lika dan som de jag köpte fast gröna. Men det fanns bara ett par kvar av de gröna och på dom var både det ena glaset och bågarna skadat. De rosa var jätte fina också, men lite väl tuffa för min smak. Vill ha lite mer diskreta. Fast vem blir diskret i solbrillor? Inte jag iaf. Men jag behöver ju inte göra det värre.

Nä, nu ska jag fixa frukost, ge Elvis mat och medicin och ta en dusch, och sen åker vi till Härnösand med Elvis. Lite nervös är jag över hur det blir. Ska han opereras?

Nåja, här kommer en bild på mig i mina solbrillor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar