Kramfors

Kramfors

fredag 8 mars 2013

Fyra färre än i morse

Ja, så slutade faktiskt veterinär besöket. Elvis har nu fyra färre tänder än vad han hade i morse. Fyra framtänder var så dåliga att de fick dra ut dom. Men de tänder han har kvar är nu rena och fina. Han fick en söt tandglugg när han ler :-)

Förutom att de har dragit och rengjort tänder, så kollade de halsen igen på honom. Där var ingen förändring. Han har stora röda tonsiller, vilket innebär att halsflussen är kvar. Nu ska han fortsätta med medicinen en vecka till. Är han inte bra om en vecka, så måste vi in igen med honom. Jag tror inte att vila och Rimadyl räcker. Han har ju ätit det i två veckor nu och det har inte blivit ens lite bättre. Jaja, vi lyder väl veterinärens ord. Men jag tycker att de kanske skulle prova något annat, då Rimadyl inte visar några tecken på att hjälpa.

Elvis har varit lite ledsen sen vi kom hem. Han är nog fortfarande lite påverkad av narkosen. Han ligger eller sitter och gnyr då och då. Men rätt vad det är kommer han med någon av sina leksaker och försöker få mig eller Micke att leka med honom. Det ser så sött ut då han vinglar omkring med en nalle i mun och sin söta tandglugg som syns då han släpper nallen. Vi tycker att han ska vila lite till, så när han inte får någon som vill leka med honom, så gnager han en stund på sitt hundben.
För att efter ett tag vinglande söka sig en skön sovplats där han klagande gnyr över denna skitdag :-/
Han har bandage på benet eftersom han har haft en kanyl där. Vi låter det sitta kvar en stund till.

Det är så synd om honom, lill gubben min! Jag har gjort ett litet collage med Elvis. Bilden han sover på är då han fått lugnande, innan han ska sövas.

I morgon ska vi ha Rasmus och dessutom kommer mina föräldrar hit. Det blir kul. Jag hoppas att Elvis är piggare och gladare i morgon. Det är jobbigt att se honom så här. Men söt är han med sin tandglugg, men vad hjälper det han, att han är söt :-/

Nu ska jag gå trösta min vovve som gråter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar