Kramfors

Kramfors

torsdag 7 mars 2013

Kasta din börda på Herren

Inatt har jag sovit bra, men jag har drömt mycket. Men inatt var det trevliga drömmar, åtminstone det jag kommer ihåg. Jag drömde om ett bibelord, eller inte om bibelordet, utan jag fick bibelordet i drömmen. Det första som fanns i mitt huvud var det . Det är ju trevligare att drömma såna drömmar än alla dessa mardrömmar jag annars brukar ha. Bibelordet var från Psaltaren 55:23, så här går den: "Kasta din börda på Herren, han skall hjälpa dig". Vad säger du? Inte är det väl så dumt att få sånt bibelord i en dröm.

Jag gillar Bibeln, den har så många bra saker som styrker och tröstar. Visst står det en del saker som är mindre roliga att läsa, tex alla dessa släktregister. Den födde den och den födde den och den födde den osv. Ska jag vara ärlig så läser inte jag det så ofta. Fast det kan vara roligt det också, tex då Benjamin blev pappa till Huppin och Muppin...jag höll på skratta ihjäl mig.

Men åter till bibelordet som jag drömde om. Jag tror det var meningen att jag skulle drömma om det. Det kan vara bra att få något konkret att "stå på". Tex i morgon då vi ska till veterinären igen med Elvis. Tänk att ha det bibelordet med sig i tankarna. Förra gången vi skulle till veterinären med Elvis fick jag ett bibelord via mail. Det var också från psaltaren där det stod "Både människor och djur hjälper du, Herre". Det mailet läste jag på morgonen samma dag vi skulle till veterinären med Elvis. Gud har många sätt att tala på :-)

Från det ena till det andra. Här om dagen kom våra biljetter till semifinalen till ESC. Jag blev så glad. Det är i maj. Jag ser verkligen fram emot det. Vi har varit gifta i 10 år nu i April. Vi firar det genom att åka till en av semifinalerna i Malmö. Varför åker ni inte till den rätta? undrar du nu. Jo, för att det var så mycket dyrare och jag måste ju ha sittplats eftersom jag inte orkar stå länge, och med sittplats blir det ännu dyrare. Så därför tog vi en semifinal och då kunde vi ta sittplats. Det viktigaste, tycker vi, är att vi gör något tillsammans och att vi får komma iväg på något roligt. Vi ska ju bo på hotell och kommer säkert gå lite inne i Malmö också.

Önskar dig som läser min blogg en fortsatt trevlig vecka och kom ihåg att Herren, Jesus, finns för dig som du kan kasta din börda på. Hur gör jag det då? Jo, prata med honom. Be honom att hjälpa dig. Det behövs inga långa fina ord. Han ser till hjärtat och känner dig. Du kan vara som du är. Be med dina egna ord, behöver inte vara nån tjusigt formulerad bön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar