Kramfors

Kramfors

torsdag 22 november 2012

Bakis dag

Nej då, bli in't oroliga nu. Jag har in't börjat supa. Jag har gjort nåt bättre, jag har bakat =)
Därav kommer rubriken "bakis dag". Jag bakade Kramfors kakan igår. Den har många namn..Kärleksmums, mocka rutor, snoddas och Kramfors kakan. Varför vi här i Kramfors vill ta patent på kakan genom att kalla den för Kramfors kakan, har jag ingen aning om. Kanske kommer den här ifrån? In't vet ja!
Men god är den..Mickes favorit kakor, så det känns bra att ha gjort den. Fast vi fick bara smaka kanterna. Resten ska vi ha till jul, så de lade jag i fina jul kakburkar och frös in. Så nu har jag både hallongrottor, choklad bollar och Kramfors kakor i frysen. Inte illa pinkat för att vara fru Nordén, jag som hatar att baka. Julgodiset går det trögare med, eller det går in't alls. Har in't börjat med det än. Regina frågade igår vad jag önskade mig i julklapp. Hon känner till mitt mildt sagt ointresse för bakning, så när jag svarade julgodis, så garvade hon. Hon förstod vad jag menade.

Idag har jag tid hos frissan. Mitt hår växer som en ovårdad trädgård. Mina virvlar och lockar spretar åt alla håll.
Det känns bra att få bli fin i håret innan jul.

Men nu kurrar magen. Ska koka gröt så magen blir nöjd.
Får jag förresten bjuda på en Kramfors kaka? Här kommer bilder från gårdagens bakis dag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar