Kramfors

Kramfors

onsdag 7 november 2012

Underbara människor!

Vissa människor är så underbara. Som igår då jag var till kyrkan på bön. Det är sån varm och kärleksfull atmosfär där och alla är så omtänksamma. Jag hade ett böneämne som jag la fram och alla hjälptes åt att be för det, och efteråt kom det en kvinna som var i samma situation och sa så många positiva och upplyftande saker. Man lyfter varandra och bär varandras bördor. Det gör livet lite enklare.

Sen tycker jag det är så bra i den här församlingen, att man kan verkligen vara sig själv. Så upplever jag det iaf. Jag är ingen person som pratar särskilt mycket bland folk, och har ofta svårt att hitta orden. Ibland tänker jag, då någon pratar med mig och jag nästan inte säger nåt, att personen tror nog att det är nåt fel på mig. Men jag har märkt att dom gillar mig ändå och det är jättemånga som har sagt att dom är så glada för att vi har flyttat tillbaka till Kramfors. Det är kul att höra.

Idag blåser det som bara den så jag har tänkt att stanna inomhus en hel del idag och laga mat. Jo, du läste rätt! Jag ska göra honungstekt kyckling och ris och jag ska göra ordning potatisbullar och bacon till Mickes matdosa och eventuellt nån maträtt till. Det gäller att passa på då energin och lusten finns. Det är bra att göra storkok så man kan göra matdosor och frysa in.

Från det ena till det andra. Jag köpte tidningen "Må bra" här om dagen för att det finns många bra och kalorisnåla recept i tidningen. Där fanns det en flera sidors artikel där Angela Kovács berättar om sin tro och hur hon blev en kristen då hon var 45 år. Angela Kovács är mest känd som Irene Huss i svensk deckare. Det var en jättefin och stark berättelse som jag tycker att du som läser detta också ska läsa.

1 kommentar:

  1. Glad att du trivs i din kyrka.
    Och att du kan vara dig själv.
    Kram

    SvaraRadera