Kramfors

Kramfors

onsdag 28 november 2012

Nära skjuter ingen hare

Så sa Gunde ofta, tex på Fångarna på fortet, och nån av deltagarna sa "det var nära", efter att nästan ha fått nyckeln. "Nära skjuter ingen hare!", Sa Gunde då.

Så kände jag mig i morse då jag ställde mig på vågen och den visade att jag nästan har nått mitt mål. Jag tog fram mobilen och skulle fota, för jag tänkte "nu är det nära!", men kom då på Gundes ord "Nära skjuter ingen hare!"
Jag kan ju inte se mig som en segrare innan mållinjen. Hur skulle det ha sett ut om Gunde, Wassberg och andra segrare stannade precis innan mål och sa "Nu är det så nära, så jag kan lika gärna stanna här"!
Nä, i mål ska jag och jag tänker inte ge upp vid mållinjen. Kanske har jag nått mitt mål i morgon. Vi får se, men det blir under denna vecka iaf.

Men jag är stolt och glad att jag har lyckats ändra matvanorna och motionerat så mycket. Det har gett resultat. Bilden här nedan är bevis på det. Det är mina favorit jeans som kändes en aning trång för några månader sen, men som nu är en aning stor :-)

Jag var lite orolig från början att jag inte skulle klara det här. Det krävs ju lite planering och uthållighet. Jag tänker mest på matlagningen. Att varje dag, vid varje måltid, väga alla ingredienser och skriva in i appen Shapeup tar tid. Och jag som dessutom inte gillar att laga mat har verkligen fått bevisa för mig själv, att det går att genomföra saker, fast det är skit tråkigt att göra, om man har målet i sikte. En del tycker att träningen är det jobbiga. För mig har det inte varit något problem eftersom jag tycker om att röra på mig. Det enda som har varit jobbigt med det är att jag bara kan ta promenader. Jag skulle gärna vilja gå på gym och träna styrketräning, men jag får ju inte lyfta tungt. Springa skulle jag också vilja kunna göra, men det går inte. Så promenader är vad som gäller för mig.

Idag blev det blomkål, gröna ärtor, cocktail tomater, korv och keso med svartpeppar till lunch. Det var så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar