Kramfors

Kramfors

söndag 25 november 2012

Klappat & klart

Igår var vi till Birsta för att handla julklappar. Vi käkade på Ikea men vi var aldrig in på själva Ikea butiken. Kändes onödigt, eftersom det var julklappar till barnen som vi skulle handla. Vi gick i butikerna som finns runt Ikea. Vi hittade alla julklappar i samma affär. Nu var det ju bara till Lukas, Fabian och Till som vi skulle handla till, så vi gick till en leksaks affär.

Jag behövde vinterskor, så det köpte vi också. Jag ville ha ett par riktiga vinter skor som är bra att gå i, eftersom jag går så mycket. Så det är inga fin skor, men praktiska och sköna. Dom liknar såna där snowboard skor. Visst heter dom så? Jaja, bra verkar dom vara iaf.

Jag har känt mig dålig i några dagar. Haft ont i huvudet och lite hängig. I morse fick jag förklaringen. Jag vaknade med att jag är alldeles tjock i halsen och ont i öronen. Förmodligen har jag feber, känner mig slut och hängig. Det är många som är förkylda nu, så konstigt vore ju om jag inte blev det också. Micke har också ont i halsen och öronen, så det är bara en tidsfråga innan han också blir sjuk.

Idag blev jag tvungen att duscha Elvis. Det har jag tänkt göra länge, men har inte blivit av. Han blev så smutsig under promenaden i morse så jag fick duscha honom. Jag passade på att ta hela han, när jag ändå hade han där i duschen, för det behövdes verkligen. Så idag tänker jag ägna en tid till pälsvård.

Jag hade tänkt att gå till Gudmundrå kyrka och lyssna på en gospelkör som ska sjunga där. Men jag vill inte smitta ner folk, och jag kommer bara sitta där och snora och snyta mig. Känns inte så fräscht.

Förresten! Kommer bi ihåg, ni som var barn under 80-talet, den där orm kuben? Jag hade en sån som barn. Det gick att göra olika figurer med den. Igår såg jag en sån kub i en affär och fick ju en nostalgi kick som heter duga, då jag såg den. Jag var bara tvungen att köpa den. Så igår satt jag här hemma, medan jag tittade på teve, och försökte komma ihåg hur man gjorde. Jag tror minnet satt mer i fingrarna än i skallen. Jag gjorde både, hunden, bollen, korset och ubåten....jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar