Kramfors

Kramfors

tisdag 13 november 2012

Mat mat mat

Ibland känns det som om jag inte tänker på något annat än mat. Det är en del planering och fixande då jag använder appen Shapeup. Jag måste väga varje ingrediens till maten och läsa på förpackningarna i affären, så det inte är för mycket kalorier. Nu har jag ju hållit på ett tag, så nu har jag lärt mig vissa produkter, vad jag kan köpa.
Men som sagt, det blir mycket mat här hemma, åtminstone att hålla på med mat. Jag äter ju mindre portioner nu än tidigare, men jag äter oftare. Det gör ju också att det känns som om jag inte gör något annat än att äta. Men det är kul! Speciellt att motionera, tycker jag om. Laga mat är väl inte så jättekul, men det är gott att äta maten och kul när jag ser resultat på vågen :-)

I går kväll ringde Mari och undrade om vi skulle ut och träna idag. Det gjorde vi. Kl åtta på morgonen stod hon utanför vårt hus och väntade. Tur att jag är morgon pigg. Vi gick över 7 km. Det gick bra. Det var bara en backe, backen upp till bruket, som höll på knäcka mig. Hjälpes vad jobbig den backen är! Jag fick stanna och vila flera gånger.

Ikväll ska jag till Inga-Britt. Nu är det hon som ska ha Mary Kay party. Det ryktas om att det blir morotskaka där ikväll, så det är ju tur att jag och Mari gick dom där kilometrarna i morse :-)

Nä..nu ska jag duscha innan jag börjar med middagen. Mat mat mat..bara mat , hela dagarna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar